Ukrasna ilustracija bombonUkrasna ilustracija bombonaUkrasna ilustracija bombona

Terapijska igra

Terapijska igra je pristup koji koristi prirodni jezik djetinjstva – igru – kako bi se potaknulo izražavanje misli, emocija i iskustava. Kroz igru dijete može sigurno istraživati svoja osjećanja, obrađivati teška iskustva i razvijati vještine suočavanja.

U sigurnom i podržavajućem okruženju igra postaje sredstvo komunikacije kada riječi nisu dovoljne. Stručnjak prati djetetov ritam, potiče njegove unutarnje resurse te jača osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i povezanosti.

Kada terapijska igra pomaže?

  • Dijete ima noćne more ili poremećaje spavanja
  • Dijete ima probleme u školi
  • Dijete je pretjerano tužno
  • Dijete pati od usamljenosti
  • Pojavili su se obiteljski izazovi
  • Dijete ima poteškoća sa samoregulacijom
  • Dijete ima izazove sa socijalizacijom u vrtiću ili školi
  • Dijete je doživjelo neki stresni ili traumatični događaj

Kako terapijska igra pomaže?

Kroz igru dijete gradi emocionalnu regulaciju, socijalne vještine i unutarnje resurse u sigurnom, podržavajućem okruženju.

Kako izgleda proces?

Nakon početnih procjena dogovaraju se ciljevi i dinamika susreta, uz kontinuiranu suradnju s roditeljima.

Koliko traje?

Proces je individualan i ovisi o potrebama djeteta – naglasak je na održivim promjenama, a ne na brzini.

Koje tehnike koristimo

Svako dijete je jedinstveno, pa se terapijski proces prilagođava dobi, osobnosti, iskustvima i trenutačnim potrebama. Koristimo kombinaciju provjerenih terapijskih pristupa i kreativnih metoda kako bismo omogućili siguran prostor za izražavanje, istraživanje i razvoj.

Terapijski rad najčešće se temelji na nedirektivnoj igri, u kojoj dijete vodi proces, dok stručna pratnja osluškuje i podržava. Prema specifičnim ciljevima mogu se integrirati i elementi direktivnih tehnika ili strukturiranih intervencija, stvarajući balans između slobode izražavanja i ciljane podrške razvoju, socijalnim vještinama i emocionalnoj otpornosti.

  • Simbolička i slobodna igra
  • Kreativne aktivnosti (crtanje, modeliranje, priča)
  • Igra uloga i sociodramske tehnike
  • Elementi bihevioralnih i kognitivnih intervencija
  • Relacijski i privrženosni pristupi
Ilustracija igre i terapijskog prostora

Kome je namijenjena terapijska igra?

Terapijska igra pruža podršku djeci u dobi 3–12 godina koja se suočavaju s emocionalnim, ponašajnim ili razvojnim izazovima, kao i onima koji prolaze kroz stresne ili traumatične događaje. Kroz terapijsku igru djeca razvijaju regulaciju emocija, emocionalnu svijest, socijalne kompetencije i vještine rješavanja problema, jačajući samopouzdanje i osjećaj sigurnosti u sebe.

Emocionalne i ponašajne teškoće

  • izražena zabrinutost, strahovi ili separacijska anksioznost
  • učestali izljevi ljutnje, bijesa ili frustracije
  • nisko samopouzdanje, nesamostalnost i nesigurnost
  • poteškoće u odnosima s vršnjacima i odraslima
  • izazovi u regulaciji emocija, osjetljivost na promjene
  • poteškoće s koncentracijom i pažnjom

Stresni i traumatični događaji

  • razvod ili razdvajanje roditelja
  • gubitak bliske osobe ili kućnog ljubimca
  • selidba ili promjena škole/vrtića
  • teža bolest ili hospitalizacija djeteta ili člana obitelji
  • iskustvo sukoba, zanemarivanja ili zlostavljanja
  • dolazak novog člana obitelji i prilagodba

Tjelesni simptomi povezani s emocijama

  • učestali bolovi u trbuhu ili glavobolje bez medicinskog uzroka
  • poteškoće sa spavanjem (nesanica, noćne more, učestala buđenja)
  • regresivna ponašanja (enureza, sisanje prsta)
  • tikovi ili ponavljajuće navike (npr. griženje noktiju)
  • promjene apetita bez jasnog fizičkog razloga
  • drugi tjelesni simptomi bez medicinskog uzroka

Razvojne teškoće

  • poremećaji iz spektra autizma (PSA)
  • poremećaji pažnje i hiperaktivnosti (ADHD)
  • senzorna integracijska disfunkcija
  • jezično-govorni poremećaji
  • specifične teškoće učenja (disleksija, disgrafija, diskalkulija)
  • Terapijska igra nije zamjena za druge oblike stručne pomoći, već se koristi kao podrška i dopuna (uz logopeda, defektologa, radnog terapeuta i druge stručnjake), a uvijek se prilagođava individualnim potrebama djeteta.

Struktura terapijskog procesa

  1. Inicijalni razgovor s roditeljima
  2. Opservacija obiteljske igre
  3. Terapijski susreti s djetetom / Konzultacije s roditeljima

“Obitelj je kompas koji nas vodi. Ona nas nadahnjuje da dosegnemo velike visine i tješi kada ponekad posrnemo.”

— Brad Henry

Česta pitanja

Terapijska igra pomaže djeci izraziti emocije, obraditi traumatična iskustva, razviti socijalne vještine i poboljšati samopouzdanje. Kroz igru, djeca mogu raditi na problemima koje ne mogu lako izraziti riječima, poput tjeskobe, agresije, tuge ili problema u ponašanju.
Terapijska igra se odvija u posebno opremljenom prostoru koji je siguran, privlačan i prilagođen djeci. Taj prostor sadrži različite vrste igračaka, materijala i alata koji omogućuju slobodno izražavanje kroz igru, a sve se odvija pod vodstvom stručne osobe i u skladu s planom terapije.
Roditelji mogu pomoći tako što surađuju s terapeutom, sudjeluju u razgovorima o napretku djeteta, osiguraju redovite dolaske na terapiju i podržavaju dijete kod kuće. Važno je pokazati razumijevanje, strpljenje i otvorenost za dijete, te ne prisiljavati ga da priča o onome što radi na terapiji ako nije spremno.
Terapijska igra je znanstveno priznata metoda koja se pokazala vrlo učinkovitom u radu s djecom koja imaju emocionalne, socijalne ili bihevioralne poteškoće. Studije pokazuju značajna poboljšanja u ponašanju, emocionalnoj regulaciji i međuljudskim odnosima kod djece koja redovito pohađaju terapiju igrom.
Dječja terapijska igra

Pronađite podršku za svoje dijete

Kontaktirajte nas kako bismo zajednički pronašli najbolji pristup terapijskoj igri koji odgovara potrebama vašeg djeteta.

Kontaktirajte nas